Onze doelstellingen

Bij haar oprichting was de vereniging sterk cultureel bepaald, nu na 30 jaar heeft een herbezinning plaats gevonden. Onze vereniging dient als vraagbaak en aanwijzer. Ons doel is om een netwerk-organisatie te zijn die meerdere aspecten van de relatie Nederland-Bulgarije omvat. Wij willen nieuwkomers uit Bulgarije van informatie voorzien over hun toekomstige leven in Nederland bijvoorbeeld. Het bestuur is van plan om thema bijeenkomsten te organiseren en staat open voor suggesties. Wij staan open voor samenwerking met andere organisaties zoals de Bulgaarse scholen en het Informatie centrum in Den Haag. Doelstelling is en blijft Bulgarije meer bekend te maken in Nederland. De jaarvergadering en de feestavonden zijn de vaste aangelegenheden waarbij wij elkaar ontmoeten maar wij zijn continu op zoek naar nieuwe communicatie vormen en geschikte activiteiten. Wij willen een platform bieden voor het ontstaan van nieuwe relaties en netwerken. Het bestuur onderhoudt contacten met allerlei organisaties. Het bestuur wordt soms benaderd en bemiddelt dan om de juiste persoon te vinden.

juni 2018