◄ Terug

ARIFA & VOICES FROM THE EAST: VANYA VALKOVA

CategorieConcerten
Datum 04 06 2016 20:30
Plaats Het Bimhuis - Amsterdam, Muziekgebouw Bimhuis, 1019 Amsterdam, Netherlands

bimhuis

Arifa werpt nieuw licht op Oosterse muziek. De band verwelkomt drie zangeressen en snaarspelers uit China, Iran en Bulgarije. ‘Prachtige muzikale alchemie’ (het Parool). Sinds de oprichting in 2010 oogst Arifa internationale lof voor een unieke, op Oriëntaalse leest geschoeide muziekstijl, die gekleurd wordt met elementen uit Balkan-muziek en jazz. Speciaal voor het concert Voices from the East werkt de groep samen met drie bijzondere gasten uit China, Iran en Bulgarije, allen vrouwelijke musici die zowel zingen als een traditioneel snaarinstrument bespelen. Arifa is gevestigd in Amsterdam, maar de leden hebben Turkse, Griekse, Roemeense, Duitse en Nederlandse roots. Met succes werpen ze nieuw licht op eeuwenoude muziek uit het Midden-oosten en de Balkan. Arifa’s meest recente album werd live opgenomen in het Bimhuis en werd gekozen tot beste Nederlandse cd van het jaar door mixedworldmusic.com. ‘Arifa strikes gold. This is music that can make you shiver with delight’ (Songlines). Alex Simu klarinet, Franz von Chossy piano, Sjahin During percussie Gastmusici: Sun Zheng erhu/zang (China), Niusha Barimani kamanche/zang (Iran/Perzië), Vanya Valkova gadulka/zang (Bulgarije)

Alle datums

• 04 06 2016 20:30